Skolestart

Velkommen til nytt skoleår ved Fauske videregående skole, 2024-25

Første skoledag for elever er mandag 15. august 2023.

Oppmøte i Auditoriet på Vestmyra, Gymnasveien 5.
Vg1 elever møter kl. 0900
Vg2 elever møter kl. 1000
Vg3 Anleggsmaskinmekaniker møter kl. 1000
Vg3 elever (ST og ID) møter kl. 1100

Nedenfor blir det lagt ut informasjon og lenker angående skolestart og noen skjema som må/bør fylles ut, avhengig av studieretning og klassetrinn.

Velkomstbrev

Informasjonsmøte for foresatte og hybelboere
Søndag 11.august ?

Informasjonshefte (PDF, 688 kB)
Skolens Informasjonshefte 2023-2024

PC- og læremiddelordningen
Portal for pc- og læremiddelordningen

Søknad om skoleskyss
Alle elever som skal ha skoleskyss må søke om dette

Lånekassen
Husk å søke stipend og lån fra lånekassen

Skolebevis, PocketID
Alle bør så fort som mulig laste ned appen PocketID og registrere seg med sin Feide-konto

Skoleadministrativt system
Fra skolestart 2022 tok Nfk i bruk Visma InSchool, også kjent som VIS, for administrering av skoledriften.

For Vg1 elever ved Studiespesialisering og Idrettsfag
Valg av 2. fremmedspråk  - Alle elever på studiespesialiserende og idrettsfaglig programområde skal lese et fremmedspråk i tillegg til engelsk.

Matematikk - Valg av P- eller T-matematikk

For Vg2 Anleggsteknikk, Vg2 Arbeidsmaskiner, Vg3 Anleggsmaskinmekaniker og Vg2 Transport og Logistikk
Personlig arbeidstøy, verneutstyr og nødvendige hjelpemidler ved avd. anlegg (Søbbesva)

For elever på Vg1 TIF og Vg1 Bygg- og anleggsteknikk og Vg2 Tømrer