Biblioteket

Biblioteket finner du på Vestmyra.

Alle elever og ansatte er lånere ved begge avdelingene. Avdeling Søbbesva er bare bemannet ved skolestart og skoleslutt og etter avtale med avdelingsleder/faglærere. Elever på Søbbesva kontakter sin kontaktlærer/faglærer når det gjelder lån av lærebøker og kan ellers låne det som er på hylla i kantina med PocketID på selvbetjeningsautomaten.

Biblioteket på Vestmyra

Biblioteket på Vestmyra er bemannet  mandag til fredag kl. 0810-1540.

Søbbesva er bemannet etter avtale.

Hva vi har:

På biblioteket har vi bøker, blader, tegneserier, filmer som du kan ha bruk for i skolefagene eller i fritiden. Her kan du finne fra det helt enkle om et emne til det mer avanserte. Hvis det er noe du savner, kan vi låne det fra et annet bibliotek eller kjøpe det inn.

På Vestmyra har vi stasjonære pc’er som du kan bruke på biblioteket. Trenger du å skrive ut, kopiere eller skanne så hjelper vi deg med det og!

Det er en ansatt som tilbyr en generell innføring i bibliotekbruk for nye elever. Biblioteket tilbyr søkekurs i trykte og digitale kilder, kildebruk og kildekritikk, litteraturformidling og forfatterbesøk hvis det er ønske om dette. Spør gjerne om det er noe du lurer på!

Vi veileder deg gjerne i søking eller bidrar med lesetips!

Biblioteket bruker datasystemet Bibliofil og her kan du søke i bibliotekets egen base og basene til alle videregående skoler i Nordland. Her kan du også logge deg inn med FEIDE for å se hva du har lånt, forlenge lån og reservere bøker.