OBS! Nettleseren din er utdatert. Vi anbefaler at du laster ned en annen, moderne nettleser som Google Chrome, Firefox eller Microsoft Edge.

IMPORTANT! Your browser is out of date. We recommend that you download a more modern browser like Google Chrome, Firefox or Microsoft Edge.

Du er her:

Skolehelsetjenesten på Fauske vgs

Det vil på hver avdeling være oppslag over tidspunkt og kontorsted når helsesykepleier vil være å treffe.

Du kan ta direkte kontakt, uten avtale, gjennom "åpen dør" eller via mobil tlf. ( ring eller send en SMS ).
Du kan oppsøke helsesykepleier hvis du er syk, nedfor, har et problem eller bare ønsker noen å snakke med. Helsesykepleier kan også henvise til lege eller andre instanser.

Skolen har egen helsesykepleier
Kontortid: Se eget oppslag på hver avdeling
Anita Mørk, mobil: 48 26 83 02

Fauske Familiesenter, tlf. 75 64 30 00

Helsesykepleier har taushetsplikt, men samarbeider med lærere/ rådgivere eller andre når eleven gir samtykke til det. Skolehelsetjenesten i Fauske kommune er en tjeneste i Fauske Familiesenter. Skolehelsetjenesten er også inne i klassene med helseopplysning/ informasjon med ulike tema innen helse og samliv.

Fauske kommune har også Helsestasjon for ungdom

Der kan du få råd og veiledning i forhold til fysisk, psykisk og seksuell helse. Du kan få resept på prevensjonsmidler og vi kan sette inn p-stav og spiral. Ved behov kan du teste deg for for kjønnssykdommer og graviditet.