Formidlingskoordinator

Formidlingskoordinator skal hjelpe elever med å finne læreplass i en bedrift. Det kan være som lærling (med alle mål i læreplanen) eller som lærekandidat (med noen mål i læreplanen).

Formidlingskoordinator har samtale med alle elever som ønsker læreplass og skal prøve å hjelpe elever med å få læreplass så langt de kan ut i fra elevenes ønsker og behov. Etter at elevene har søkt læreplass på VIGO 1. mars hjelper formidlingskoordinator elevene med å skrive søknad og CV og holder kontakt med elevene til de har fått læreplassen registrert hos Nordland Fylkeskommune.

Formidlingskoordinator på Fauske vgs har ansvaret for fagene Barne- og Ungdomsarbeider, Helsefagarbeider, Tømrer, Rørlegger, Blikkenslager, Anleggsmaskinfører, Anleggsmaskinmekaniker, Landbruksmekaniker, Asfaltfaget, Fjell og bergverksfaget, Banemontørfaget og Transport og logistikk.

Marita Grundvold Lind er formidlingskoordinator på Fauske vgs,
E-post marlin2@vgs.nfk.no

Litt om lærlingeordningen

Litt om fagbrev