OBS! Nettleseren din er utdatert. Vi anbefaler at du laster ned en annen, moderne nettleser som Google Chrome, Firefox eller Microsoft Edge.

IMPORTANT! Your browser is out of date. We recommend that you download a more modern browser like Google Chrome, Firefox or Microsoft Edge.

Du er her:

Info til elever på Vg1 TIF, Vg1 Bygg og anleggsteknikk og Vg2 Tømrer

Personlig arbeidstøy, verneutstyr og nødvendige hjelpemidler

Personlig arbeidstøy, verneutstyr og andre nødvendige hjelpemidler (får dere ikke på skolen og) må kjøpes. I tillegg må det innbetales et depositum på kr 200 for bruk av garderobeskap, depositumet tapes ved eks tap av nøkkel.

Arbeidstøy og personlig verneutstyr er en betingelse for deltakelse i den praktiske delen av opplæringen og bør foreligge ved skolestart. Likeså, selv om vi bruker PC i undervisninga vil det være behov for skrivebøker/skrivesaker, i tillegg kalkulator type fx 82ex plus (matematikk VG1)

Ikke mobiltelefonkalkulator.

Alle elever må også ha treningstøy og innesko for bruk i kroppsøving/gym

Følgende utstyr for elever på TIF VG1:

• Skyvelære, meterstokk, rissenål og merketusj.
  • Kjeledress eller bukse og jakke (må være godkjent for bruk i forbindelse med sveising), vernesko,
  • Vernebriller, arbeidshansker og sveisehansker
  • Hørselvern (NB uten radio)

For Vg1 Byggfag og Vg2 Tømrer:

• Måleband/meterstokk/merkeverktøy/blyant
  • Kjeledresser, vernefottøy med «spikertramp»
  • Vernebriller, Arbeidshansker
  • Hjelm (hvit) med hørselsvern og visir. (NB uten radio)
  • Det det kan bli noe utearbeid også vinterstid, greit med varmt tøy.

Med hilsen

Ellen Kristin Sollund